Naposledy aktualizováno: 9.3.2019

Značka Arhoolie Records vydala v roce 2001 CD disk s názvem Slidin‘ Home. Šlo o rozšířenou reedici původního vinylového alba John Littlejohn’s Chicago Blues Stars (1969, Arhoolie Records). Dnešní bluesoví fanoušci se tak konečně dostali ke všem snímkům natočených bluesovým zpěvákem a kytaristou Johnem Littlejohnem v průběhu jediné nahrávací frekvence 14. listopadu 1968 ve studiu Universal Studios v Chicagu.
Jeden z nejlepších bluesových slide kytaristů
Dnes je John Littlejohn poměrně neznámým bluesmanem, přestože je jedním z nejlepších tradičních slide kytaristů, kteří hrávali na přelomu páté a šesté dekády minulého století v hudebních klubech soustředěných v jižní části větrného města.
Jejich nezbytnou pomůckou byl tzv. bootleneck (pozn. kdysi dávno se jednalo o uražené hrdlo skleněné láhve navlečené na prsteníček ruky přejíždějící po hmatníku kytary, dnes ho nahrazuje kovový váleček).

Naděje na natočení prvního dlouhohrajícího alba mu svitne díky doporučení slavného bluesového kytaristy Buddyho Guye. V roce 1968 ho díky tomu vyhledá Chris Strachwitz, producent a vlastník značky Arhoolie Records.
Debutová LP deska John Littlejohn’s Chicago Blues Stars obsahovala vedle předělávky What In The World You Goin‘ To Do co-producenta alba Willieho Dixona ochutnávky z repertoárů jedinečného bluesmana Elmorea Jamese (Shake Your Money Maker) a rhythm’n’bluessového zpěváka Brooka Bentona (Kiddeo). Nabídla i možná vůbec nejlepší verzi klasického tradicionálu Catfish Blues.
Doplňovalo je pět ukázek z Johnovy skladatelské dílny, které rozhodně neplní úlohu nezbytné vaty. Textově se inspiruje z tradic chicagského blues, v němž se často objevovaly motivy lamentování nad životem v městských chudinských čtvrtích.
Povedená rozšířená reedice z roku 2001
Na reedici z roku 2001 se nově objevily dvě Johnovy písně I’m Tired a Nowhere To Lay My Head plus předělávka How Much More Long od extravagantního bluesového kytaristy J.B. Lenoira.
Na nahrávkách instrumentálně září Littlejohnův dokonalý kytarový slide. Při hře s bootleneckem zní mnohem agresivněji a důrazněji. Bez něj jsou jeho kytarové tóny výrazně čistší a působí mnohem mírněji. Velice zajímavě působí i jeho sytý a příjemně zabarvený zpěv.
Sólista naštěstí ponechává dostatečný prostor doprovodnému combu, v němž působila důrazná rytmika ve složení Alvin Nichols (basa), Booker Sidgrave (bicí) plus dva hráči na tenorsaxofon Robert Pulliam, Willie Young a druhý kytarista Monroe Jones Jr..
Ukázky:
What In The World You Goin‘ To Do
– https://youtu.be/fEKCYkyGuqU
Catfish Blues
– https://youtu.be/Ba2ujWOBwWo
Dream
– https://youtu.be/xX_BrT4WTlQ
John Littlejohn: Slidin‘ Home
Label: Arhoolie Records – CD 9019
Format: CD, Album
Country: US
Released: 2001
Genre: Blues
Tracklist
1 – What In The World You Goin‘ To Do
(Written-By – Willie Dixon)
2 – Treat Me Wrong
(Written-By – John Funchess)
3 – Catfish Blues
(Traditional)
4 – Kiddeo
(Written-By – Brook Benton)
5 – Slidin‘ Home
(Written-By – John Funchess)
6 – Dream
(Written-By – John Funchess)
7 – Reelin‘ And Rockin‘
(Written-By – John Funchess)
8 – Been Around The World
(Written-By – John Funchess)
9 – How Much More Long
(Written-By – J.B. Lenoir)
10 – Shake Your Money Maker
(Written-By – Elmore James)
11 – I’m Tired
(Written-By – John Funchess)
12 – Nowhere To Lay My Head
(Written-By – John Funchess)
Credits
Bass – Alvin Nichols
Drums – Booker Sidgrave
Rhythm Guitar – Monroe Jones Jr.
Tenor Saxophone [Tenor] – Robert Pulliam, Willie Young
Vocals, Guitar – John Littlejohn
Producer [Produced By] – Chris Strachwitz, Willie Dixon
Cover – Wayne Pope
Liner Notes, Photography By [Cover Photo] – Chris Strachwitz
Photography By [Liner Photo Of Band] – Ray Flerlage
Notes
Recorded at Universal Studios – Chicago, III. November 14, 1968