Sarah Vaughan In Hi-Fi (1955, Columbia Records)

Naposledy aktualizováno: 12.9.2024

Sarah Vaughan In Hi-Fi (1955, Columbia Records)
Sarah Vaughan In Hi-Fi (1955, Columbia Records)

Sarah Vaughan In Hi-Fi (1955, Columbia Records) je jedinečná kompilace dvanácti převážně jazzových nahrávek, jež se nejprve objevily na šelakových a vinylových singlech z let 1950 – 1953. Na vinylové albové reedici šly do obchodů s gramodeskami až dva roky poté, co Sarah Vaughan ukončila spolupráci s jedním z tzv. „majors“ labelů Columbia Records.

procítěný vokál a promyšlenější, sofistikovanější projev
Sarah Vaughan: After Hours With Sarah Vaughan (1955, Columbia)
Sarah Vaughan: After Hours With Sarah Vaughan (1955, Columbia)

Sarah „Sassy“ Vaughan bývá spolu s Billie HolidayEllou Fitzgerald po právu milována coby členka triumvirátu nejlepších jazzových zpěvaček všech dob. Podobně jako Ella na sebe poprvé upozornila vítězstvím v pěvecké soutěži v harlemském Apollo Theatre.

Svým procítěným vokálem však v mnohém připomíná Billie. Avšak její promyšlenější a sofistikovanější projev Sarah spolehlivě zajistil nové fanoušky a přilákal k tomuto stylu více zpěváků než kdykoli předtím.

Na rozdíl od orchestrálního popu s velkými studiovými orchestry na výběrové desce After Hours With Sarah Vaughan (1955, Columbia) se na Sarah Vaughan In Hi-Fi můžeme zaposlouchat do brilantně přednesených standardů za doprovodu různě složených jazzových doprovodných seskupení.

Absolutní souznění
Sarah Vaughan With George Treadwell And His All Stars (1950, Columbia Records)
Sarah Vaughan With George Treadwell And His All Stars (1950, Columbia Records)

Na osmi z dvanácti písní, které poprvé spatřily světlo světa ve výtečných aranžích George Treadwella na desetipalcové LP desce Sarah Vaughan With George Treadwell And His All Stars (1950, Columbia Records), Vaughan doprovází oktet jejího tehdejšího partnera a pianisty Jimmyho Jonese.

Usedli v něm kytaristé Freddie Green, Mundell Lowe a dechaři Buddy Johnson (tenorsaxofon), Miles Davis (trubka), Tony Scott (klarinet), Benny Green (pozoun). Rytmika hrála ve složení Billy Taylor (basa) a J. C. Heard (bicí). V nahrávacím studiu šlo o absolutní muzikantské souznění, bez potřeby přeslazených orchestrálních aranžmá, jen Sarah a žhavá – a úžasná – kapela.

Neodolatelně přesvědčivá a energická

Sassy podává ohromující pěvecký výkon nejenom v písních ze zlatého fondu American Songbook Nice Work if You Can Get ItCome Rain Or Come Shine. Tím ale výčet superlativ rozhodně nekončí. Energií překypuje v Mean To Me či Ooh, What-cha Doin‘ To Me. Živelným vokálem ozdobila další skvost Ain’t Misbehavin‘.

Je neodolatelně přesvědčivá v teskné Rodgersově a Hammersteinově melodii It Might As Well Be Spring, v níž se blýskne ponurá trubka Milese Davise. Zazáří i ve vokálním cvičení beze slov na filmové téma Alfreda Newmana Pinky z roku 1949.

Pokud při poslechu alba In HI-FI uslyšíte praskání, pak je právě Vám určeno upozornění, že “šum na disku je tomuto materiálu vlastní”.

Sarah Vaughan In Hi-Fi

Label: Columbia – CL 745
Format: Vinyl, LP, Album, Mono, Bridgeport Pressing
Country: US
Released: 1955
Genre: Jazz
Style: Ballad, Vocal

Tracklist

A1/ East Of The Sun (And West Of The Moon)
((Written-By – Bowman)
A2/ Nice Work If You Can Get It
(Written-By – I. Gershwin – G. Gershwin
A3/ Pinky
(Written-By – Newman)
A4/ The Nearness Of You
(Written-By – Carmichael, N. Washington)
A5/ Come Rain Or Come Shine
(Written-By – Mercer – Arlen)
A6/ Mean To Me
(Written-By – Ahlert, Turk)

B1/ It Might As Well Be Spring
(Written-By – Hammerstein II – Rodgers)
B2/ Can’t Get Out Of This Mood
(Written-By – Loesser, Mc Hugh)
B3/ Spring Will Be A Little Late This Year
(Written-By – Loesser)
B4/ Ooh, What-cha Doin‘ To Me
(Written-By – A. Fields, T. Rogers)
B5/ Goodnight My Love
(Written-By – Revel, Gordon)
B6/ Ain’t Misbehavin‘
(Written-By – Razaf, Waller, Brooks

Recorded At – Columbia Recording Studios
A1, A2, A5 to B2, B5, B6: Recorded May 18 and 19, 1950.
A1, A5 to B2, B6: Originally released as singles in 1950 with accompaniment credited to „George Treadwell and his All-Stars.“
A3: Recorded with Percy Faith & His Orchestra and was originally released as a single in 1952.
A4: Recorded with orchestra under the direction of Joe Lipman and was originally released as a single in 1950.
B3: Recorded with Percy Faith & His Orchestra and was originally released as a single in 1953.

Credits

Bass – Billy Taylor
Clarinet – Tony Scott
Drums – J. C. Heard
Electric Guitar, Soloist – Mundell Lowe
Guitar – Freddie Green
Piano – Jimmy Jones
Tenor Saxophone – Buddy Johnson
Trombone – Benny Green
Trumpet – Miles Davis
Vocals – Sarah Vaughan

Photography By [Photo] – Hugh Bell

Be sociable and share

Autor

mingus

Nalezli jste v článku chybu? Nebo máte zajímavou informaci, která v článku chybí? Napište mi přes kontaktní formulář. Děkuji.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..