Naposledy aktualizováno: 6.1.2025
Symbol brooklynského soulového revivalu zpěvák Charles Bradley se ke svému druhému řadovému albu Victim Of Love dopracoval až když mu bylo pětašedesát let.
Křičící orel se na druhém řadovém albu vydal na zcela jinou uměleckou cestu
Americký soulový zpěvák Charles Bradley byl podle vzpomínek přátel tou nejlaskavější a nejupřímnější lidskou bytostí. Přitom to v životě neměl vůbec lehké. Z chudoby a sociálního vyloučení se vymanil až v době dospívání díky zařazení do federálního programu Job Corps pro znevýhodněné rodiny.
Bradleyho druhá LP deska Victim Of Love (2013, Dunham Records) je mnohem výraznější a rafinovanější než prvotina No Time For Dreaming (2011, Dunham Records, spotify link). Zpěváka s přízviskem Screaming Eagle Of Soul na ni znovu doprovází šestičlenná soulová úderka Menahan Street Band složená z členů Dap-Kings, Antibalas, El Michels Affair a Budos Bandu. Protřelí profíci Charlesovi poskytli bezpečné tvůrčí zázemí a on se tentokrát mohl bez sebemenšího vokálního zaváhání vydat na zcela odlišnou uměleckou cestu.
Pěvecký veterán brooklynských klubů to válcuje svým nakřáplým hlasem
Hudební tým soustředěný okolo kytaristy, skladatele a producenta Thomase Brennecka totiž nenahrál jen svižné skladby typu Love Bug Blues a Let Love Stand A Chance. Připravili i nadupanou You Put The Flame On It v tradičním soulovém střihu s tamburínou a hutným backbeatem.
Otevřeně, a bez okatého zapírání, se na dlouhohrající desce Victim Of Love přiznávají ke společným kořenům s Raphaelem Saadiqem – někdejším zpěvákem rhythm’n’bluesových Tony! Toni, Toné!. Zvláště s jeho skladbou 100 Yard Dash z alba The Way I See It (2008, Sony Music, spotify link).
Syrové kázání, až z toho mrazí
Nejúchvatnější písní, vystřiženou v duchu sedmdesátkového power soulu, je bryskně zahraná Confusion. Možná vás ale více osloví akustická titulní skladba? Za kmotra ji byl nejspíše Michael Kiwanuka. Rozdíl mezi Kiwanukou a Bradleym je v ovšem zásadní. Pěvecký veterán brooklynských klubů píseň nekompromisně převálcuje svým nakřáplým hlasem. Přednese ji Ad libitum coby syrové kázání, až z toho mrazí.
Jiným skvostem alba je Where Do We Go From Here. Střídmý úvod zní, jako by ho vymysleli vizionářští bratři Hackneyovi z detroitského protopunkového tria Death a končí v duchu Jay-Z skladby Roc Boys. Takže Screaming Eagle si z té písně vlastně dělá prdel. Ostatně i Crying In The Chapel zpívá, jako by místo něj u mikrofonu stál Otis Redding a užíval si přednes své stylové hymny These Arms Of Mine.
Charles Bradley byl nejlepším soulovým hlasem své generace. „Můžeme o tom vést spory, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je asi tak všechno, co se s tím dá dělat.“ (JDaC)
Charles Bradley Featuring Menahan Street Band: Victim Of Love
Label: Dunham – DUN-1004, Dunham – DUN 1004, Daptone Records – DAP-031, Daptone Records – DAP 031
Format: Vinyl, LP, Album, Stereo
Country: US
Released: Apr 2, 2013
Genre: Funk / Soul, Blues
Style: Soul, Rhythm & Blues
Tracklist
A1 Strictly Reserved For You (3:43)
(Written-By – A. Feeney, C. Bradley, T. Brenneck)
A2 You Put The Flame On It (3:49)
(Written-By – C. Bradley, D. Guy, L. Michels, N. Movshon, T. Brenneck)
A3 Let Love Stand A Chance (3:59)
(Written-By – C. Bradley, T. Brenneck)
A4 Victim Of Love (3:29)
(Written-By – C. Bradley, T. Brenneck)
A5 Love Bug Blues (3:00)
(Written-By – B. Holland, D. Guy, E. Holland, H. Steinweiss, L. Dozier, L. Michels, N. Movshon, T. Brenneck)
A6 Dusty Blue (3:22)
(Written-By – D. Guy, H. Steinweiss, L. Michels, N. Movshon, T. Brenneck, V. Axelrod)
B1 Confusion (3:45)
(Written-By – C. Bradley, D. Guy, L. Michels, T. Brenneck)
B2 Where Do We Go From Here? (3:11)
(Written-By – A. Feeney, C. Bradley, D. Foder*, D. Guy, H. Steinweiss, L. Michels, T. Brenneck)
B3 Crying In The Chapel (3:55)
(Written-By – C. Bradley, T. Brenneck)
B4 Hurricane (3:32)
(Written-By – C. Bradley, D. Guy, H. Steinweiss, L. Michels, M. Deller, N. Movshon, T. Brenneck)
B5 Through The Storm (4:42)
(Written-By – C. Bradley, T. Brenneck)
Recorded At – Dunham Sound Studios
Credits
Bass, Flute, Guitar – Leon Michels
Bass, Drums – Nick Movshon
Drums – Homer Steinweiss
Guitar – Thomas Brenneck
Keyboards – Mike Deller
Trumpet – Dave Guy
Vocal – Charles Bradley
Design – Catherine Orchard, Homer Steinweiss
Executive-Producer – Sugarman & Roth
Featuring – Menahan Street Band
Mastered By – JJ Golden
Mixed By [Mixing Engineer] – Gabriel Roth, Thomas Brenneck
Photography By [Back Cover Photo] – Kisha Bari
Photography By [Cover Photo] – Elizabeth Weinberg
Producer, Engineer [Sound Engineer] – Thomas Brenneck